شنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۳ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

دیدار رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف کشور با فعالان قرآنی چهارمحال و بختیاری

 ستاد استان

دیدار رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف کشور با فعالان قرآنی چهارمحال و بختیاری

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خواستار تدوین مدل‌های جدید در فعالیت‌های قرآنی شد.


به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در سفر به شهرکرد در نشست فعالان قرآنی چهارمحال و بختیاری که در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان برگزار شد، اظهار کرد: رسالت اوقاف و امور خیریه، ایجاد منابع پایدار به‌ منظور انجام امور خیر است و قرآن در راس امور خیر قرار دارد.
وی با بیان اینکه برای ایجاد تعادل فرهنگی در جامعه، نیاز به ترویج فرهنگ قرآنی است، تصریح کرد: شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان‌ها باید نسبت به تهیه برش استانی سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی، اقدام کند.
حجت‌الاسلام حسینی خواستار تدوین مدل‌های جدید در فعالیت‌های قرآنی شد و گفت: استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه به‌ منظور انجام فعالیت‌های قرآنی و مشارکت مردمی در مدارس قرآنی می‌تواند در استان‌ها مورد توجه واقع شود.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه کسب رتبه‌های برتر در مسابقات قرآنی کشوری توسط شرکت‌کنندگان چهارمحال و بختیاری با نقطه مطلوب فاصله دارد، یادآور شد: این استان استعداد لازم به‌منظور پیشرفت در زمینه مسابقات و فعالیت‌های قرآنی را دارد.
وی افزود: استفاده از یک موقوفه‌ منفعتی می‌تواند زمینه‌ساز حمایت مناسب از فعالیت‌های قرآنی در چهارمحال و بختیاری باشد.
حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به برخی انتقادات در خصوص داوری مسابقات اوقاف، اظهار کرد: در دو سال گذشته داوری مسابقات قرآنی توسط کد و بدون ذکر نام شرکت‌کنندگان انجام شده است.
در ادامه این نشست مهدی پرتوی، رئیس اداره امور قرآنی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند مناسب توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان، تصریح کرد: ۱۷۰ مرکز قرآنی در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند.
وی به افتخار آفرینی فعالان قرآنی استان با وجود کمبودهای موجود اشاره کرد و افزود: یکی از خواهران شرکت کننده در مسابقات سراسری قرآن برای اولین بار در چهارمحال و بختیاری حائز رتبه برتر شده است.
لازم ‌به ‌ذکر است فعالان قرآنی چهارمحال و بختیاری در این نشست به بیان موضوعاتی نظیر مشکلات موقوفه‌های استان در زمینه‌های قرآنی از جمله موقوفه مکتب‌القرآن، نگاه نامناسب نسبت به استان‌های کمتر برخوردار در مسابقات قرآنی، ضرورت توجه به فعالیت‌های قرآنی در مناطق محروم استان و افزایش تعامل  جامعه قرآنی استان با رسانه قرآنی ایکنا پرداختند.

برچسب ها سازمان اوقاف

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی