شنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۹:۴۳ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

گلایه نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری از کم توجهی مسئولین استان نسبت به شورای توسعه فعالیت های قرآنی استان

 ستاد استان

گلایه نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری از کم توجهی مسئولین استان نسبت به شورای توسعه فعالیت های قرآنی استان

دوازدهمین نشست شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی چهارمحال و بختیاری با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از اعضای این شورا تشکیل شد.


 در این نشست که بعد از ظهر سه‌شنبه ۲۳ آذرماه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، در سخنانی اظهار کرد: باید با فعالیت مستمر، نقاط ضعف و قوت در اجرای برنامه‌های قرآنی شناسایی و میزان توسعه فعالیت‌ها مشخص شود.

وی با بیان اینکه لازم است تجلیل از فعالان و فعالیت‌های قرآنی استان در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: محافل انس با قرآن باید به طور مرتب برگزار شود.

حجت‌الاسلام نکونام ضمن تاکید بر لزوم تشکیل گروهی با هدف گسترش فعالیت‌های قرآنی در محله‌ها، افزود: محافل انس با قرآن خانگی در گسترش فرهنگ قرآنی موثر هستند و از این طریق هم خانه‌ها نورانی می‌شود و هم آسیب‌های فضای مجازی کاهش میابد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به نقش کمیته فضای مجازی در  فعالیت‌های قرآنی، یادآور شد: جهاد دانشگاهی به‌عنوان مسئول این کمیته در استان، در آغاز راه است و باید از افراد با انگیزه، فعال و عالم در این زمینه استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان با گلایه از کم توجهی مسئولین استان نسبت به شورای توسعه فعالیت های قرآنی استان و حضور کم رنگ ایشان در این شورا، گفت: ضروری است مدیران عضو شورای توسعه فعالیت های قرآن استان که اعتبار خود را به واسطه نظام اسلامی به دست آورده اند هر دو ماه یکبار 2 ساعت وقت خود را به این شورا که افضل شورای هاست اختصاص دهند.

مهدی پرتوی، رئیس اداره امور قرآنی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه شورای قرآنی باید افضل شوراهای استان باشد، اظهار کرد: حضور تعداد کمی از مدیران کل دستگاه‌های استان در این شورا، مطلوب نیست.

وی لزوم تدوین برش استانی سند ملی به‌ منظور تهیه چشم‌انداز هشت ساله فعالیت‌های قرآنی را یادآور شد و افزود: مواردی از جمله تولید بانک‌های اطلاعاتی قرآنی استان شامل زیرساخت‌های اساسی، مشخصات حافظان، قاریان و مفسران قرآنی باید در دستور کار دستگاه‌های استان قرار گیرد که در پاسخ به این درخواست، تنها ۳۰ درصد از دستگاه‌ها پاسخ‌گو بودند.

پرتوی گفت: معرفی روستا، شهر، مدرسه، دانش‌آموز، دانشجو و شهردار نمونه قرآنی در پایان هر سال، عامل انگیزشی مناسب در توسعه فعالیت‌های قرآنی است.

رئیس اداره امور قرآنی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری ۳۷ محفل با حضور اساتید برجسته کشوری در شهرستان‌های مختلف با سیاست تمرکززدایی از مرکز استان در سال گذشته، یادآور شد: بالغ بر ۱۰ هزار نفر در این محافل شرکت کردند.

حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری با ضمن تاکید بر لزوم تجلیل از فعالان قرآن استان در یک نشست انس با قرآن، اظهار کرد: خروجی موسسات قرآنی باید کسب رتبه در مسابقات سراسری قرآن باشد.

وی تصریح کرد: در سال جاری ۳۵ نفر به‌منظور حضور در دوره‌های مربیگری قرآن در قم ثبت‌نام کرده‌اند که این تعداد تا پایان سال به ۶۵ نفر خواهد رسید.

حجت‌الاسلام عزیزی گفت: اعزام ۱۴ نفر از نخبگان قرآنی استان به ساری انجام شده و این افراد تحت آموزش قرار گرفتند و در رقابت‌های سراسری حائز رتبه شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری افزود: خانم‌ها مرادی، علایی و اسدی به ترتیب در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء به رتبه عالی، حفظ کل راهیابی به مرحله نهایی و قرائت ترتیل به مرحله نیمه‌نهایی رسیده و خانم تجلی به رتبه هشتم کشوری دعاخوانی دست یافته است.

جواد کارگران دهکردی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به جدیت در پیگیری فعالیت‌های قرآنی در استان در دو ماه گذشته، اظهار کرد: برگزاری آئین اختتامیه جشنواره یاسین، اولین جلسه کارگروه قرآن و فضای مجازی توسط جهاد دانشگاهی، آغاز طرح استعدادیابی قرآنی از جمله این فعالیت‌ها است.

وی تصریح کرد: کسب رتبه برتر کشوری توسط دانشجوی دانشگاه شهرکرددر مسابقه دانشجویی، طرح هماهنگ تدبر در قرآن کریم، آغاز طرح دانشجو معلم دختران توسط جهاد دانشگاهی، برگزاری آئین اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری قوه قضائیه، نهمین دوره آزمون قرآن نورالهدی،  برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی جامعه کار و تلاش توسط اداره کار، برپایی ایستگاه تدبر در قرآن توسط جهاد دانشگاهی و ثبت نام بیش از دو هزار نفر از کارکنان دستگاه‌ها در طرح آموزش قرآن از دیگر فعالیت‌های قرآنی استان در دو ماه گذشته است.

قدردانی از دست اندارکاران جشنواره یاسین و رونمایی از کتیبه های تدبردر پایان این نشست از دست اندرکاران جشنواره سوره یاسین قدردانی شد و از  مجموعه کتیبه های قرآنی که توسط جهاددانشگاهی استان تهیه شده است، در فضای مجازی رونمایی شد.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی