جمعه, ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۰۱ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

روابط خوب و دوستانه ی کاری، باعث پیشبرد اهداف می‌شود

 ستاد استان

روابط خوب و دوستانه ی کاری، باعث پیشبرد اهداف می‌شود

مدیر طرح و برنامه سازمان دارالقرآن الکریم کشورگفت: ارتباط دوستانه یِ کاریِ قویِ مسئول اداره با کارشناسان زیر مجموعه ی خود باعث پیشبرد اهداف می‌شود.


سید جعفر صادقی  در دیدار با مدیر کل این اداره گفت: ذهنیتی که درباره استان چهار محال و بختیاری داشتم با سفری که به این استان انجام شد، تغییر کرد و جای تشکر دارد از رئیس اداره امور قرآنی استان، آقای مهدی پرتوی که یکی از مسئولین فعال در عرصه ی فعالیت های قرآنی است.

صادقی افزود: با بازدید های انجام شده از شهرستان های فارسان و کیار، وضعیت فعالیت های برگزار شده خیلی مطلوب تر از آنچه بود که تصور می شد، با توجه به اینکه این استان از استان های کم تر برخوردار محسوب می‌شود و شاید بتوان گفت به خاطر محرومیت بعضی مناطق از آموزش های قرآنی و دینی، مشکلات و معضلاتی هم وجود دارد، به طور قطع می توان گفت راه برون رفت از این وضعیت، ترویج و گسترش فعالیت های قرآنی و مذهبی است.

وی ادامه داد: خیلی از استان هایی که از نظر امکانات مشکلی ندارند و جزو استان های محروم هم محسوب نمی شوند، در فعالیت های قرآنی، مشکل فضا و مکان دارند و مشکل مکان  در استان چهار محال و بختیاری به هیچ وجه وجود ندارد و شاهد این هستیم که یک مجموعه ی بسیار خوب و در شأن فعالیت های قرآنی  در اختیار اداره امور قرآنی قرار گرفته و این درحالی است که دیگر موسسات و خانه های قرآن شهری و روستایی هم مکان مناسبی دارند.

مدیر طرح و برنامه سازمان دارالقرآن الکریم  بیان کرد: موسساتی که در خود شهرِ شهر کرد وجود داشتند، علی رغم مشکلات مالی و بودجه های حمایتی، در مقایسه با استان های هم جوار، فعالیت های خود جوش بسیار خوبی در دست اقدام داشتند و پیگیری های خوبی در حوزه ی فعالیت های قرانی انجام می شد، که جای بسی تقدیر و تشکر را دارد.

عضو گروه ارزیابی دارالقرآن الکریم کشور با اشاره به اینکه انتظار می رود حمایت های مالیِ هر چند کم، به عدالت در بین شهرستان ها توزیع شود، گفت: ما واقف به وجود کسری های موجود در بحث فعالیت های قرآنی چه در مراکز استان ها و چه در شهرستان های تابعه هستیم و تمام تلاش خود را انجام می دهیم که با پیگیری های لازم سقف اعتبارات قرآنی در کشور را افزایش دهیم.  

وی افزود: نکته ای که باید به آن توجه بیشتری شود این است که اتحادیه موسسات قرآنی باید قوی و در شأن برنامه های قرآنی انجام فعالیت کند چون که اتحادیه باید تراز دارالقرآن الکریم و سازمان تبلیغات اسلامی را رعایت کند.

صادقی با بیان اینکه در مجموع فعالیت های قرآنی در استان چهار محال و بختیاری بسیار خوب و مطلوب ارزیابی می‌شود، ادامه داد: ما با دست خالی وارد استان چهار محال و بختیاری شدیم و با دست پر از این استان خارج می شویم و نکات و ایده ها و طرح های خوبی که در این استان مشاهده کردیم را حتما در برنامه های کلان لحاظ خواهیم کرد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان البرز هم در این نشست که با عنوان عضوی از گروه ارزیابی فعالیت های قرآنی در استان چهار محال و بختیاری حضور داشت، گفت: فعالیت های خوب اداره امور قرآنی و تلاش های کارشناسان این اداره از آنجا مشخص می‌شود که وقتی برای بازدید موسسه یا خانه قرآنی در شهرستان ها اعزام می شدیم، کارشناس بدون پرسیدن آدرس محل فعالیت موسسه یا خانه قرآن، به آنجا مراجعه می کرد و این نشان از آن دارد که اداره امور قرآنی استان و کارشناسان مربوطه با این موسسات ارتباط تنگاتنگی دارد و به منظور ارزیابی آنها حداقل سالی یک یا دو بار به آن ها سر می زند.

محمد رضا رود سرابی افزود: شاخصه ی دیگری که اداره امور قرآنی داشت این است که مسئول اداره با کارشناسان زیر مجموعه ی خود ارتباط دوستانه ی کاری قوی دارد و این مسئله شاید ریز باشد اما در پیشبرد اهداف اداره امور قرآنی و انجام هر چه بهتر فعالیت ها بسیار حائز اهمیت است.

سرابی ادامه داد: مسئله ای که اکثر موسسات و خانه های قرآن شهری و روستایی به آن اشاره کردند، بحث کمبود اعتبار و حمایت های مالی بود، اما استان چهار محال و بختیاری از استان هایی است که هنوز بافت معنوی و مذهبی در آن حفظ شده و این مسئله کمک شایانی به هر چه بهتر برگزار شدن برنامه های قرانی می‌کند و باید از این موهبت به خوبی نگهداری کرد.

مسئول اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه اگر اغراق نکنیم، فعالیت های قرآنی، چشم و چراغ فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی است، گفت: با حضور در این استان به رابطه ی خوب مدیر کل و رئیس اداره امور قرآنی و همچنین رئیس اداره امور قرآنی با کارشناسان زیر مجموعه ی خود و امکانات موجود که نشان از بها دادن به فعالیت های قرآنی در این استان است.

گفتنی است، رئیس اداره امورقرآنی تبلیغات اسلامی استان البرز و مدیر طرح و برنامه سازمان دارالقرآن الکریم به‌عنوان گروه ارزیاب فعالیت های قرآنی، روز های ۸ و ۹ آبان در استان چهار محال و بختیاری حضور داشتند.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی