جمعه, ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۱ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

لزوم توجه کافی به عترت در فعالیت‌های جامعه قرآنی

 ستاد استان

لزوم توجه کافی به عترت در فعالیت‌های جامعه قرآنی

مدیر کل تبلیغات اسلامی در دیدار با گروه ارزیاب فعالیت های قرانیِ دارالقرآن الکریم کشور گفت: در عصر بمب باران هجمه های فرهنگی غرب، به محتوای قرآنی و سبک زندگی اسلامی بیشتر توجه شود.


مدیر کل تبلیغات اسلامی  در  دیدار با مدیر طرح و برنامه سازمان دارالقرآن الکریم و رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: تلاوت قرآن از مهم ترین و با فضیلت ترین عبادات است و در این زمینه از رسول خدا صلّى الله علیه و آله و سلّم روایت است که فرمود: خانه ‏هاى خود را با تلاوت قرآن روشن کنید و آنها را قبرستان نشمارید چنان که یهودیان و مسیحیان‏ کردند، که در همان کلیساها و معبدهاى خود نماز خواندند و خانه‏ هاى خود را معطّل و بى‏ عبادت گذاردند، زیرا در خانه ای که بسیار قرآن تلاوت شود، خیرش فراوان شود و اهل آن توسعه یابند و همچنانکه ستارگان آسمان براى اهل زمین نور می دهند  و مى‏ درخشند،  این خانه  براى اهل آسمان نور می دهد و می درخشد.

حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی با بیان اینکه در هیچ کجای این استان، حتی روستاهای صعب العبور، منعی برای انجام فعالیت های قرآنی وجود ندارد، ادامه داد: جمعیت قریب به نه صد هزار نفری این استان، از کوچک و بزرگ و پیر و جوان، تشنه ی مباحث و معارف قرآنی هستند ولی در مباحث قرآنی و برنامه های قرآنی آنچه مهم است، محتواست.  

وی گفت: محتوا و سبک زندگی قرآنی در استان ما ضعیف است و ما به دنبال شناخت مقصر نیستیم و باید دانست که فعالیت های قرآنی و مذهبی از قبل از انقلاب درنقطه نقطه ی این استان رونق داشته اما مهم این است که بعد از انقلاب چرا سبک زندگی قرآنی و توجه به محتوای قرآن کمتر مورد توجه بوده است؟ 

 مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری  با اشاره به شهر های بن، فرخشهر، بروجن و روستای شیخ شعبان،گفت: جای جای این استان در گذشته و زمان حال، در مباحث قرآنی نخبه داشته و دارند اما فعالیت های قرآنی و پیاده کردن شیوه ی زندگی کردن بر اساس قرآن باید در بین تمام مردم نهادینه شود.

وی افزود: یکی از مباحثی که کمتر جامعه ی قرآنی به آن توجه می‌کند بحث عترت است، شناخت سیره و زندگی نامه ی ائمه و مباحث امام شناسی در عصر امروز، کمتر به آن توجه می‌شود و این جای بسی نگرانی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی بیان کرد: آموزش مباحث قرآنی و مذهبی در استان ما، واقعا در اولویت قرار دارد و هم موسسات قرآنی ما، هم خانه های قرآن شهری و روستایی و دیگر تشکل های مذهبی استان نیاز به مباحث آموزشی دارند، آن هم نه فقط آموزش روخوانی و روان خوانی و قواعد و تجوید، بلکه آموزش مفاهیم قرآن و آموزش سبک زندگی قرآنی و اسلامی.

حجت‌الاسلام مرتضوی گفت: موسسات و خانه های قرآنی و دیگر تشکل های مذهبی ما که اساساً مردمی هستند، باید حمایت و تقویت شوند، هم از نظر امکانات سخت افزاری و هم از نظر نرم افزاری، اعتبارات قرآنی باید بیشتر شود، معلمان قرآنی باید در تمام حوزه ها مسلط باشند، نقاط محروم از سواد قرآنی باید شناسایی و اقدام لازم درباره ی رفع این آسیب انجام شود.

وی گفت:  با توجه به وضع موجود جامعه و معضلات و آسیب های موجود، اگر جامعه ی قرآنی ما نتواند سطح سواد قرآنی مردم را ارتقا دهند، واقعا فاجعه ای جبران نشدنی رخ خواهد داد، چرا که با شیوع شبکه های موبایلی و اینترنت و ماهواره، سبک زندگی های امروزی سبک زندگی قرآنی نیست و تغییر این اوضاع فقط با شعار محقق نخواهد شد.

گفتنی است، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان البرز و مدیر طرح و برنامه سازمان دارالقرآن الکریم کشور، به‌عنوان گروه ارزیاب فعالیت های قرآنی، روز های ۸ و ۹ آبان در استان چهار محال و بختیاری حضور داشتند.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی