جمعه, ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۸:۲۱ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

برگزاری نشست گروه ارزیاب سازمان دارالقرآن الکریم با اتحادیه موسسات قرآنی مردمی چهارمحال وبختیاری

 ستاد استان

برگزاری نشست گروه ارزیاب سازمان دارالقرآن الکریم با اتحادیه موسسات قرآنی مردمی چهارمحال وبختیاری

گروه ارزیاب سازمان دارالقرآن الکریم کشور در سفر به استان چهارمحال و بختیاری با اعضا هیئت مدیره اتحادیه موسسات قرآنی استان دیدار کرد.


صادقی سرپرست گروه ارزیابی سازمان دارالقرآن الکریم در این دیدار، چهارمحال و بختیاری را جزء اولین استان هایی که در سال ۸۳ موسسه قرآنی به ثبت رساند دانست و گفت: اتحادیه موسسات قرآنی این استان نیز که در سال ۸۵ به ثبت رسیده جزء ۵ اتحادیه ای است که اولین بار در سطح کشور ثبت شده.

وی با اشاره به فعالیت های اداره امور قرآنی استان طی سه سال گذشت و رشد چشمگیر شاخص های آموزش و ترویج قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری ابراز داشت: رییس اداره امور قرآنی استان فردی توانا، کوشا و مخلص است و ثمرات کارهای جهادی ایشان در این برهه ی قحطی بودجه های دولتی کاملا مشهود و هویداست.

صادقی فعالیت های موسسات استان را مثبت و قابل تقدیر دانست و گفت: وظیفه ادارات امور قرآنی در بحث آموزش و ترویج قران کریم در سه جهت هدایت، حمایت و نظارت خلاصه می‌شود.

نامبرده تصریح کرد: حکومت ما دینی است اما دین ما نباید حکومتی باشد و این خود مردم هستند که به صورت خودجوش شعائر را زنده می‌کنند و در این راستا اتحادیه موسسات قرآنی به‌عنوان یک نهاد مردم نهاد می تواند نقش واسطه ای خوبی ایفا کند.

وی ضمن اشاره به فعالیت های اتحادیه موسسات قرآنی چهارمحال و بختیاری به خصوص برگزاری موفق جشنواره استانی سوره مبارکه یس اظهار داشت: وظیفه ما در سطح کلان پیشنهاد طرح هایی است که بتواند گره از کار موسسات قرآنی باز کند و البته طی مراحل قانونی و تصویب این طرح ها ممکن است به طول بیانجامد.

ناظر سازمان دارالقرآن الکریم همچنین طرح پیشنهاد حضور کارمندان و معلمان مازاد یا سربازان امریه در موسسات قرآنی و استفاده از ظرفیت ها و توانایی ایشان در مباحث آموزشی را بسیار کارگشا دانست و گفت: این طرح مدتی است که در سازمان دارالقرآن الکریم کشور مطرح شده ولی با موانع قانونی جدی روبروست که امیدواریم به زودی این موانع مرتفع گردد.

گفتنی است در این دیدار همچنین اعضا هیئت مدیره اتحادیه به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی