دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۵ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

کارگاه سبک زندگی اسلامی در شهرکرد برگزار شد

کارگاه سبک زندگی اسلامی در شهرکرد برگزار شد

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری از برگزاری کارگاه  آموزشی سبک زندگی قرآنی در شهرکرد خبر داد 

 محسن تقی پوراظهار کرد: کارگاه آموزشی سبک زندگی قرآنی با هدف ایجاد انس و ارتباط میان قرآن، انسان، زندگی و سلامتی، کاربردی کردن فرهنگ قرآن کریم در راستای پاسخگویی به نیازهای معرفتی و مهارتی اقشار مختلف جامعه و به صحنه درآوردن قرآن و فرهنگ نجات بخش آن در عرصه‌های مختلف زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، برگزارشد.

وی افزود: در طول سال هایی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، شاهد فعالیت تعداد زیادی قاری و حافظ قرآن، جلسات آموزش قرآن، موسسات قرآن و دستگاه های قرآنی بوده‌ایم  که همه از جمله دستاوردهایی است که در این مدت به دست آمده است.

تقی پور بیان کرد: با توجه به شرایط روز و این که نیاز مردم در دوره‌های مختلف متفاوت است، فعالیت‌های قرآنی هم باید متناسب با شرایط روز و نیاز روز مردم تنظیم شود، یکی از مواری که در این زمینه می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد، سمت و سو دادن این فعالیت‌ها به شکل‌دهی زندگی مردم مطابق با اصول و چارچوب هایی که در قرآن و روایات، مورد استفاده قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این دوره ۷۰ نفر از بانوان قرآنی شهر حضوداشتند که گواهی‌نامه پایان دوره از اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان دریافت خواهند کرد.

تقی پور در خصوص محتوای کلاس‌های این دوره، اظهار کرد: کلاس قبل از ظهر مباحث مربوط به مهارت‌های همسرداری و جلسه بعدازظهر به مهارت‌های فرزندپروری در قرآن اختصاص داشت.

رئیس اداره امور قرآنی با بیان اینکه مجری برگزاری این کارگاه مؤسسات قرآنی الشفاء و امام محمد باقر(ع) شهرکرد، بودند، گفت: تابستان گذشته کلاس‌هایی با موضوع سبک زندگی اسلامی برگزار شد که مورد استقبال بانوان قرار گرفت لذا برگزاری این کارگاه را جزو ضرورت‌ها دانستیم.

وی افزود: یادگیری قرائت قرآن به این منظور است که بتوانیم آیات را بی‌غلط و روان بخوانیم، یادگیری تجوید نیز برای تصیح نماز است اما یادگیری سبک زندگی اسلامی راه و روش زندگی را به ما آموزش می‌دهد لذا ابتدا باید این سبک را فرا گرفت و به دلیل استقبال خوب از کلاس‌ها، برگزاری این دوره در سال‌های آتی نیز در دستور کار قرار دارد.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی