دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۵ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

جشنواره تواشیح و مدیحه‌سرایی «نورالهدی» در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

 ستاد استان

جشنواره تواشیح و مدیحه‌سرایی «نورالهدی» در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی چهارمحال‌وبختیاری از برگزاری جشنواره تواشیح و مدیحه‌سرایی «نورالهدی» به یاد و نام  شهیدمقاومت، سردار حاج قاسم سلیمانی برای نخستین بار در استان خبر داد  

جلسه هماهنگیِ نخستین جشنواره تواشیح و مدیحه‌سرایی «نورالهدی» امروز ۱۴ بهمن‌ماه در اداره امور قرآنی استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محسن تقی‌پور، رئیس اداره امور قرآنی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه «جشنواره تواشیح و مدیحه‌سرایی نورالهدی» به یاد و نام شهید مقاومت، سردار حاج قاسم سلیمانی برای نخستین بار در استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: مراحل ثبت‌نام این جشنواره از ماه جاری آغاز می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی، مراحل شهرستانی و استانی جشنواره به ترتیب در تیرماه و شهریورماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: طی مشورت و هم‌اندیشی با قرآنیان و فعالان فرهنگی و مذهبی استان به این نتیجه رسیدیم که برگزاری یک جشنواره تواشیح استانی برای بخشیدن شور و شوق قرآنی به جامعه و با توجه به پتانسیل‌های موجود اعم از مؤسسات و تشکل‌های قرآنی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، دانش‌آموزان و ... در استان لازم و ضروری است.

رئیس اداره امور قرآنی استان با اشاره به آغاز گام دوم انقلاب اسلامی، بیان کرد: در این فراز از عمر انقلاب اسلامی سال‌های خوبی را به لطف خداوند در پیش رو داریم، لذا تواشیح باید بیشتر از گذشته دیده شود و این جشنواره علاوه بر جنبه تشویقی، می‌تواند در استعدادیابی نیز بسیار مؤثر باشد، ضمن اینکه گروه‌های برگزیده به دستگاه‌ها و نهادها معرفی خواهند شد تا در مناسبت‌های گوناگون به اجرای برنامه بپردازند.

تقی‌پور در تبیین اهداف برگزاری این جشنواره، گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت(ع)، گسترش فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی، هنری و مذهبی، قدردانی از فعالان این حوزه و کشف و شناسایی استعدادهای برتر تواشیح از اهداف مهم این جشنواره هستند.

رئیس اداره امور قرآنی استان در خصوص شرایط شرکت در این جشنواره، تصریح کرد: این جشنواره در دو مرحله شهرستانی و استانی و در دو رده سنی زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برای برادران و خواهران برگزار خواهد شد و شرکت برای عموم علاقمندان آزاد است.

تقی‌پور تأکید کرد: اعتبارات این جشنواره از محل کمک خیران تأمین می‌شود و جوایز نقدی خوبی برای گروه‌های برگزیده اول تا سوم در دو رده سنی و در بخش خواهران و برادران در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مؤسسات و تشکل‌های قرآنی فعالیتی در زمینه تواشیح و مدیحه‌سرایی ندارند، ادامه داد: تمهیدی اندیشیده شده است که تا پیش از عید نوروز، مؤسسات و مراکزی که تمایل به تشکیل گروه‌های تواشیح برای حضور در این جشنواره دارند، در یک دوره توجیهی یک روزه در مرکز استان شرکت کنند و آموزش‌های لازم را پشت سر بگذارند، ضمن اینکه یک لوح فشرده از نمونه‌های تواشیح برتر کشوری در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

تقی‌پور با اشاره به وجود اساتید قرآنی خوب و تراز اول در استان، بیان کرد: در مبحث اساتید دوره مذکور و داوران جشنواره، به نیروهای بومی داخل استان اکتفا شده است چرا که خوشبختانه در این زمینه اساتید شاخص در استان وجود دارند، ضمن اینکه در مرحله شهرستانی، یک گروه داوری واحد به شهرستان‌های ده‌گانه اعزام خواهند شد.

رئیس اداره امور قرآنی استان در پایان گفت: دبیرخانه این جشنواره تشکیل شده و کار خود را آغاز کرده است، انتظار داریم که مسئولان و متولیان قرآنی و فرهنگی استان با اطلاع‌رسانی، تبلیغات و سایر حمایت‌ها ما را در برگزاری هر چه بهتر این رویداد یاری کنند.

در ادامه این جلسه، معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان و رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص آیین‌نامه اجرایی این جشنواره مطرح کردند.

 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی