دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۸ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

برگزاری دوره تربیت مربی «ترجمه و مفاهیم» قرآن در سامان

 ستاد استان

برگزاری دوره تربیت مربی «ترجمه و مفاهیم» قرآن در سامان

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری دوره تربیت مربی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم  در شهرستان سامان به مدت 154ساعت خبر داد.

محسن تقی‌پور، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، با اعلام این خبر گفت: براساس این طرح پس از ارزیابی و سطح بندی و شناسایی نیروهای مستعد در شهرستان سامان و تربیت آنان جهت تدریس در دوره‌های آموزشی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم «سطح 1»، این دوره آموزشی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: به منظور شرکت در این دوره آموزشی  20 نفر از کسانی که پیش از این دوره آموزشی آزمون های ورودی  را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند، شرکت می کنند و چنانچه در این دوره موفق به کسب نمره لازم شوند، می‌توانند فعالیت خود را به عنوان مربی قرآنی در سطح استان آغاز کنند.

رئیس اداره امور قرآنی استان گفت: اصول و روش تدریس ترجمه و مفاهیم، صرف و نحو عربی، فنون معلمی و روش تدریس، احکام عمومی و احکام قرآنی، اخلاق و تربیت اسلامی( اخلاق معلمی) و آشنایی با علوم قرآنی از دروسی است که در این دوره آموزشی به علاقمندان آموزش داده می شوند

تقی پور ادامه داد: این دوره به دو صورت حضوری و غیرحضوری  به مدت 154 ساعت آموزشی برگزار می‌شود و 4 استاد در این طرح همکاری دارند.

وی گفت: روشمند و هماهنگ کردن آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و تعمیم روش‌های بدیع و انتقال مهارت‌های تدریس یکپارچه و نظام یافته یکی از اهداف برگزاری این دوره است.
رئیس اداره امور قرآنی استان ادامه داد: انتظار می‌رود با برگزاری این دوره، دانش‌آموختگان ضمن تعمیق ارتباط خود با قرآن کریم، با فنون و روش‌های نوین و علمی تدریس و آموزش ترجمه و مفاهیم  قرآن‌ با هدف جذب هرچه بیشتر مشتاقان فراگیری قرائت کلام وحی، آشنا شوند..
وی بیان کرد: این دوره براساس نیاز این شهرستان  برگزار می شود و برای آن دسته از شرکت کنندگان در این دوره که در آزمونهای پایانی حد نصاب نمره لازم را کسب نمایند گواهینامه صادر می شود.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی