جمعه, ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۳ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

دومین نشست فصلی کارشناسان اداره امور قرآنی چهار محال و بختیاری در سال 98 برگزار شد

 ستاد استان

دومین نشست فصلی کارشناسان اداره امور قرآنی چهار محال و بختیاری در سال 98  برگزار شد

دومین نشست فصلی کارشناسان اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری در سال 98 ، با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان و کارشناسان قرآنی،  روز یکشنبه 24 آذر در سالن جلسات این اداره برگزار شد.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی فصل پاییز  و نتیجه گیری از فعالیت های قبلی به منظور کسب تجربه برای آینده نشست فصلی با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ، کارشناسان قرآنی ، روزیکشنبه  24 آذر در سالن جلسات این اداره برگزارشد.

در این جلسه بعد از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، محسن تقی پور رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان با ارائه گزارش از فعالیت های قرآنی9 ماهه نخست سال 98 و همچنیین نقاط قوت و ضعف ارزیابی فعالیت های قرآنی توسط بازرسان سازمان دارالقرآن،  به  تبیین برنامه های آینده این اداره پرداخت و مطالبی را در اهمیت نشر و گسترش فرهنگ قرآنی بیان کرد.

در ادامه این نشست کارشناسان قرآنی شهرستان های ده گانه استان با ارائه گزارشی از فعالیت های قرآنی 9 ماه گذشته، دغدغه ها  و مشکلات منطقه کاری خود را مطرح نمودند. 

در پایان این نشست نیز مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به آیه یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکمْ وَ أَهْلِیکمْ ناراً وَقُودُهَا النَّاسُ...افزود: یکی از مهمترین رویکردهای قرآن، توجه به مبحث تربیتی آیات است و اساس این رویکرد نیز برجسته کردن ابعاد تربیتی قرآن به منظور انسان سازی قرآن با هدف عملگرایی و تحول سازی فردی و اجتماعی است.

وی در ادامه شرط لازم برای تحول اجتماعی را پاکسازی محیط خانواده  از طریق عمل به فرامین قرآن دانست و بیان کرد: این آیه با خطابی فراگیر به مومنان ستون های تربیت اسلامی را پی ریزی می کندو دستوری بنیادین به هرفرد مومنی می دهدکه عمل به آن ضامن تربیت فرد ، خانواده و اجتماع می شود و تامل در آن الهام بخش بسیاری از مبانی اصولی و روش های تربیت دینی است.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی