جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳، ۰۲:۵۰ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

جای سلبریتی قرآنی در جامعه امروزی خالی است

 ستاد استان

جای سلبریتی قرآنی در جامعه امروزی خالی است

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در جامعه امروز سلبریتی قرآنی به ندرت وجود دارد حال آنکه ظهور چهره‌های محبوب قرآنی کمک شایانی به جذب جوانان به قرآن می‌کند.

محسن تقی‌پور، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، درخصوص راه‌های جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به قرآن، اظهار کرد: در گام نخست خانواده نقش مهمی در این امر دارد و انس خانواده به قرآن و تلاش برای داشتن سبک زندگی قرآنی، فرزندان را به فضای قرآن سوق می‌دهد.
وی در این خصوص نقش مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن را نیز که رسالت آموزش و نشر قرآن را بر دوش دارند، متذکر شد و تصریح کرد: این مراکز با ارائه صحیح، مطلوب و جذاب آموزش قرآن و مبانی آن، می‌توانند رغبت فرزندان و خانواده‌‎ها را به امر مهم قرآن افزایش دهند.
تقی‌پور با بیان اینکه امروزه خانواده‌ها کمتر برای قرآنی شدن فرزندان هزینه و وقت صرف می‌کنند، ادامه داد: تبلیغ قرآن و تشویق خانواده‌ها در این خصوص حائز اهمیت است که صدا و سیما و سایر رسانه‌های دیداری، شنیداری و مجازی می‌توانند نقش مؤثری در نهادینه ساختن قرآن در میان خانواده‌ها داشته باشند.

رئیس اداره امور قرآنی با بیان اینکه در سال‌های اخیر اعتبارات تخصیصی به قرآن به نحو چشمگیری کاهش یافته است، گفت: امروزه کمبود اعتبارات، ناهماهنگی بین نهادها برای پرداختن به امور قرآنی و موازی‌کاری‌ها، سوء‌مدیریت در صرف هزینه برای کارهای قرآنی و مشکلاتی از این دست در حوزه قرآن مشهود است که محقق شدن جامعه قرآنی را با چالش مواجه می‌کند.
تقی‌پور درخصوص نقش آموزش در جذب قرآن‌آموزان و ماندگاری آن‌ها در کلاس‌، یادآور شد: آموزش باید اصولی و قاعده‌مند باشد و از آموزش‌های پایه آغاز و به سطح تخصصی برسد ضمن اینکه ورود به مفاهیم و مبانی قرآن به موازات آموزش تلاوت و حفظ، می‌تواند بر جذابیت یادگیری بیفزاید.
وی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از آموزه‌های تاریخ اسلام به شخصیت «مصعب‌بن عمیر»، اشاره و بیان کرد: این سفیر اسلام و مبلغ قرآن که تربیت یافته مکتب محمدی بود از سوی پیامبر(ص) مأموریت یافت تا قرآن را در سرزمین یثرب ترویج کرده و با کمترین امکانات توانست مردم را به قرآن و اسلام جذب کند که این عملکرد می‌تواند سرلوحه کار متولیان امر قرار گیرد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه در جامعه امروز سلبریتی قرآنی به ندرت وجود دارد، گفت: ظهور شخصیت قرآنی محبوب در نزد جوانان، کمک شایانی در جهت جذب آنان به قرآن می‌کند و در این خصوص نیاز به تبلیغات هدفمند و کارشناسی شده در رسانه‌های جمعی وجود دارد حال آنکه در صدا و سیما به عنوان رسانه ملی به ندرت شاهد تبلیغات قرآنی هستیم. 
وی الگو قرار دادن قرآن را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: در صورت پرهیز دستگاه‌های قرآنی، فرهنگی، متولیان و فعالان این کتاب آسمانی از انجام کارهای صوری و برخاسته از حس رفع تکلیف و تلاش آنان برای خدمت رسانی فراگیر، واقعی و برخاسته از دل، جذابیت پایدار و محبوبیت بلند مدت قرآن در جامعه را شاهد خواهیم بود.
تقی‌پور به وارونه شدن فرهنگ اسلامی در جامعه امروز اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق وارونه شدن فرهنگ، نشر و ترویج بی‌حجابی و بدحجابی است که به سرعت در حال فراگیر شدن و حجاب در حال تبدیل شدن به نمودی از عقب‌ماندگی فکری است و همین وضعیت در حوزه فعالیت‌های قرآنی نیز مشهود است که باز هم باید نقش مثبت رسانه‌‎ها را درخصوص پیشگیری از این معضلات یادآور شد.

وی با بیان اینکه امروزه خانواده‌ها دغدغه‌مند امور اقتصادی و معیشتی هستند، خاطرنشان کرد: نباید از نظر دور داشت که امروزه به دلیل مشکلات فراوان اقتصادی مردم تنها در پی رفع نیازهای اقتصادی و گذران زندگی خود هستند بنابراین گاهاَ اقبال کمتری به صرف وقت و هزینه برای امور قرآنی نشان می‌دهند.

 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی