جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳، ۱۱:۰۸ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

برگزاری دوره ی آموزشیِ تربیتِ مربیِ نهج البلاغه در شهر کرد با همکاری موسسه قرآنی الرّحمن

 ستاد استان

برگزاری دوره ی آموزشیِ تربیتِ مربیِ نهج البلاغه در شهر کرد با همکاری موسسه قرآنی الرّحمن

مدیر موسسه الرحمن شهر کرد با بیان اینکه به ترویج معارف نهج البلاغه در جامعه باید بیشتر اهمیت داده شود، گفت: دوره ی آموزشی تربیت مربی نهج البلاغه در شهرکرد در حال برگزاری است.

 

روح انگیز بهرامی گفت: دوره ی آموزشیِ تربیتِ مربیِ نهج البلاغه با هدف ترویج معارف علوی، تقویت بنیه ی علمی در سطح جامعه و آشنایی نسبی شرکت کنندگان با نهج البلاغه در شهر کرد با حضور 65 نفر شرکت کننده در حال برگزاری است.

بهرامی افزود: البته تعداد افراد شرکت کننده در این دوره ی آموزشی در روز های اول و بدو ورود 84 نفر بود که طبیعتا با ریزش مواجه شدیم و در حال حاضر 65 نفر حضور دارند.

وی بیان کرد: این دوره همزمان با دهه کرامت یعنی از سه شنبه 3 مرداد، سالروز ولادت حضرت معصومه (س) آغاز شد و در چند مرحله، با حضور سخنرانان مختلف برگزار شد.

مدیر موسسه الرحمن شهر کرد، با اشاره به اینکه تاکنون سه مرحله ی دو روزه از این دوره ی اموزشی طی شده است، گفت: مرحله ی آخر این دوره در دوم و سوم آذر 96 برگزار می‌شود. بهرامی افزود: افراد شرکت کننده در این دوره مسئولین موسسات قرآنی، حافظان، قاریان و مربیان قرآن هستند البته با تبلیغات وسیعی که برای معرفی دوره انجام شد از معلمین قران مدارس و فرهنگیان هم در این دوره شرکت کرده اند.

وی با اشاره به نحوه ی آزمون این دوره ی اموزشی، ادامه داد: در آخر دوره، آزمون دو مرحله ای به عمل خواهد آمد به این صورت که یک مقاله مربوط به شرح یک خطبه را باید آماده و تحویل دهند که 40 نمره برای شرکت کنندگان منظور خواهد شد و برگزاری یک آزمون کتبی 60 نمره ای، مجموع دو آزمون 100 نمره است و کسانی که موفق به کسب 70 نمره شوند می توانند گواهی نامه ی دوره را دریافت کنند.

بهرامی گفت: روش شناسی نهج البلاغه، منبع شناسی نهج البلاغه، شناخت خطبه ها، نامه ها و حکمت ها و بحث تربیت علوی و سبک زندگی علوی از جمله مباحثی بوده که از ابتدا تا کنون در این دوره ی آموزشی توسط اساتید مختلف مورد بررسی و تدریس قرار گرفته است.

مدیر موسسه الرحمن شهر کرد در پایان گفت: از طرف معاونت قران و مؤسسه ی احیای نهج البلاغه برای شرکت کنندگانی که موفق به کسب نمره ی قبولی شوند گواهینامه ی معتبر صادر خواهد شد.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی