شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۳:۳۵ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

راز ماندگاری شهید حججی در قلب مردم ایران؛ انس با قرآن و اهل بیت (ع) است

 ستاد استان

راز ماندگاری شهید حججی در قلب مردم ایران؛ انس با قرآن و اهل بیت (ع) است

سرپرست اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری در مراسم اختتامیه برنامه های شش ماهه قرآنی موسسه الشفاء رمز ماندگاری شهید حججی در قلب مردم ایران را نشات گرفته از انس وی با قرآن و اهل بیت دانست.

محسن تقی پور در مراسم اختتامیه برنامه های شش ماهه قرآنی موسسه الشفاءکه روز سه شنبه 28 شهیریور در سالن اجتماعات اداره امور قرآنی برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کریم تجلی بارز حق و جلوه تمام نمای حقایق الهی است که هدف اصلی آن ساختن و پرداختن انسانی است که همه شئون عملی، رفتاری او به وسیله تزکیه تامین می‌شود و همه شئون علمی و نظری وی به وسیله تعمیم فراهم می‌شود.

 وی افزود: از این رو عصاره اهداف انبیا و فلسفه انزال کتب آسمانی در همین 2 عنصر والا تعریف شده، همان طور که در قرآن می‌فرماید کما ارسلنا فیکم رسول منکم یتلوا علیکم آیاتنا و یزکیکم و یعلمکم الکتاب و الحکمه.

سرپرست اداره امور قرآنی استان  بیان کرد: نکته مهمی که باید توجه  همیشگی به آن داشت، این است که دستیابی به اهداف قرآن کریم تنها در مدرسه اهل‌بیت امکان پذیر بوده چرا که قرآن مجید کتاب صامت خداوند و عترت طاهره کتاب ناطق او هستند و تشریح حقایق و تبیین رموز و اسرار آن موکول به آن بزرگواران است همان  طور که امام علی(ع) تصریح می‌کند که قرآن نوری است که باید آن را به سخن در آورید و قرآن با زبان عادی سخن نمی‌گوید اما من از جانب قرآن به شما آگاهی می‌دهم.

 وی در ادامه شهید حججی را نمونه بارز انسان تزکیه یافته  به وسیله تمسک به  قرآن و مکتب اهل بیت برشمرد و گفت: رمزماندگاری  شهید حججی در قلب مردم ایران نشأت گرفته از  انس این شهید والا مقام  با قرآن کریم و اهل بیت (ع) است.   

تقی پور در ادامه بیان کرد: در آموزش قرآن کریم علاوه بر توجه به ظاهر قرآن به باطن و مفاهیم این کتاب ارزشمند  توجه بیشتری شود و ترویج سبک زندگی قرآنی سر لوح  آموزش ها قرار گیرد.

وی با اشاره به این که قرآن داری دو بطن ظاهر و باطن است افزود: برای شناخت ظاهر قرآن باید قواعد زبان عربی را آموخت و برای شناخت باطن آن که خیلی عمیق است باید ترجمه و مفاهیم مورد توجه و آموزش جدی قرار گیرد.

سرپرست اداره امور قرآنی استان ادامه داد: در مراکز قرآنی شایسته است علاوه برختم رو خوانی قرآن ختم دوره ترجمه و مفاهیم نیز اجرا شود ، چرا که درک و به کار گیری مفاهیم قرآنی بالاترین هدف یک دوره آموزشی قرآن کریم است .

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی