جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳، ۰۶:۲۶ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

برگزاری طرح قرآنی 1451 در مراکز قرآنی چهارمحال و بختیاری

 ستاد استان

برگزاری طرح قرآنی 1451 در مراکز قرآنی چهارمحال و بختیاری

کارشناس امور موسسات اداره امور قرآنی استان از اجرای طرح قرآنی 1451 در سطح مراکز قرآنی استان خبر داد.

محسن تقی پور با اعلام این خبر افزود: طرح قرآنی 1451 با هدف غنی سازی اوقات فراغت خانواده ها در مراکز قرآنی و فرهنگی برگزار می شود.

وی گفت: تشویق و ترغیب عموم علاقمندان ، جهت انس با آیات قرآن کریم ، زمینه سازی جهت دستیابی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن ، گفتمان سازی و تدبر در قرآن کریم ،مشارکت و هم افزایی در اجرای برنامه های قرآنی با سایر نهاد ها و دستگاه های قرآنی از دیگر اهداف این طرح ملی است.

تقی پور با بیان اینکه این طرح قرآنی برای تمامی مقاطع سنی است و عموم می توانند در آن شرکت کنند بیان کرد: طرح 1451 با محوریت دو سوره «ملک» و «واقعه» همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز شده است و تا پایان تابستان ادامه دارد.

کارشناس امور موسسات اداره امور قرآنی استان ادامه داد: در طرح 1451 سوره مبارکه «ملک» با 30 آیه به تعداد روزهای ماه مبارک رمضان انتخاب شده است تا در هر روز از این ماه مبارک یکی از آیات سوره تفسیر شود.

وی گفت: سوره محوری این طرح هم زمان با عید سعید فطر بر اساس سوره مبارکه «واقعه»  اجرا می شودکه  این سوره نیز در راستای شعار سال با محور « سبک زندگی قرآنی و اقتصاد» پیش بینی شده است.

محسن تقی پور با بیان اینکه تدابیر مختلفی برای گسترش و فراگیر شدن طرح 1451 لحاظ شده است افزود: صدا و سیما از مراجع درخواست کرده است تا در سخنرانی های خود پیش از پخش سریال های تلویزیونی از محتوای سوره ملک استفاده کنند و آیات سوره ملک قبل از بخش های مهم خبری از رسانه ملی پخش شوند.

گفتنی است؛ نخستین طرح ملی با نام 1441 در یک هزار و سیصدو چهل و یکمین سالگرد نزول قرآن کریم آغاز و دهمین دوره آن نیز سال گذشته با نام 1450 با محور سوره مبارکه «حدید» برگزار شد.  

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی