پنجشنبه, ۹ فروردين ۱۴۰۳، ۰۹:۰۶ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

پیوستن موسسات و خانه های قرآن چهارمحال و بختیاری به رزمایش «کمک مومنانه»

 ستاد استان

پیوستن موسسات و خانه های قرآن چهارمحال و بختیاری به رزمایش «کمک مومنانه»

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از پیوستن موسسات و خانه های قرآن این استان به رزمایش« کمک مومنانه » خبرداد.

 محسن تقی پور رئیس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت و کمک مؤمنانه به آسیب‌دیدگان اقتصادی از کرونا، گفت: مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن شهری و روستایی استان نیز به این رزمایش ملی پیوسته‌اند تا هر مرکز قرآنی حکم یک خیر را داشته باشد و طبق برنامه‌ریزی‌ها، حداقل حمایت از یک خانواده محروم را در روزهای سخت کرونایی و ایام ماه مبارک رمضان بر عهده بگیرد.

تقی‌پور بیان کرد: این اقدام خداپسندانه در حال حاضر با همت قرآنیان و فعالان قرآنی و جمع‌آوری کمک‌ها آغاز شده است که انتظار می‌رود خیران قرآنی نیز به این مسئله ورود کنند و یاری‌گر مراکز قرآنی در این کمک مؤمنانه باشند.

رئیس اداره امورقرآنی افزود: همزمان با عید نیمه شعبان نیزکمک هایی تحت عنوان « مهر مهدوی» به خانواده های کم درآمد  و آسیب دیده از شیوع  ویروس کرونا، توسط برخی موسسات و خانه های قرآن  استان انجام شد .

وی همچنین بیان کرد: چنانچه موسسات و خانه های قرآن در توزیع کمک های جمع آوری شده مشکل داشتند ، می توانند با همکاری مجموعه اداره امور قرآنی توزیع نمایند.

تقی پور افزود: مدیران مراکز قرآنی می توانند به صورت خودجوش نسبت به برپایی ایستگاه همدلی و کمک مومنانه اقدام نمایند و در این زمینه می توانند با کارشناسان قرآنی شهرستان ها هماهنگی لازم را انجام دهند.

وی در خصوص فعالیت‌های آموزشی مراکز قرآنی استان، تصریح کرد: این مراکز کماکان تابع ستاد ملی مبارزه با کرونا هستند و فعالیت‌های آموزشی متوقف شده است اما آموزش‌های عمومی و تخصصی بعضاً از طریق فضای مجازی پیگیری می‌شود و این روند تا بازگشت به روال عادی، ادامه دارد.

تقی‌پور در خصوص برنامه‌های اداره امور قرآنی استان در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: امسال به دلیل شرایط پیش‌آمده، برنامه «با قرآن در رمضان» به شیوه هر ساله برگزار نمی‌شود لذا مراسم جزءخوانی در مصلای شهرکرد و سراسر استان نخواهیم داشت.

وی گفت: مراسم جزءخوانی به صورت خانگی و مجازی برگزار می‌شود، ضمن اینکه طبق هماهنگی با صدا و سیمای استان، مقرر شده است که آرشیو جزءخوانی سال‌های گذشته در طول ماه رمضان امسال از این رسانه پخش شود.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی