پنجشنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳، ۱۱:۴۶ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

اعطای وام به قرآن‌آموزان خانه قرآن امام هادی(ع) شهرکرد

 ستاد استان

اعطای وام به قرآن‌آموزان خانه قرآن امام هادی(ع) شهرکرد

مدیر خانه قرآن امام هادی(ع) شهرکرد گفت: با همت یک بانوی خیر و مشارکت بانوان قرآن‌آموز، یک صندوق خیریه برای اعطای وام افتتاح شده است و افرادی که مشکل مالی دارند، استقبال خوبی از این طرح داشتند و جذب فراگیری قرآن نیز شده‌اند.

به نقل از ایکنا مریم محمودی اشکفتکی، مدیر خانه قرآن امام هادی(ع) شهرکرد با اشاره به ۴ سال فعالیت این خانه قرآن در منظریه شهرکرد، اظهار کرد: در ابتدای امر، کار آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم را با چهار قرآن‌آموز آغاز کردیم و در طی این مدت این تعداد به بیش از ۲۰ نفر رسیده است که برگزاری دوره‌های تجوید مقدماتی و بیان پیام‌های قرآنی، نکات اخلاقی و روایات در ماه‌های اخیر در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی خانه قرآن امام هادی(ع) در بخشی از فضای مسجد امام هادی(ع) منظریه برپا می‌شود، گفت: قرآن‌آموزان این مجموعه بانوان میانسال علاقمند به یادگیری قرآن کریم هستند البته در فصل تابستان نیز حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم با دانش‌آموزان کار می‌شود.

محمودی تصریح کرد: خوشبختانه هیئت امنای این مسجد همکاری خوبی با ما و پایگاه بسیج خواهران دارند و علاوه بر اختصاص بخشی از فضا برای فعالیت‌های قرآنی این خانه قرآن، اتاقی را در اختیار پایگاه بسیج خواهران قرار داده‌اند.

ارائه مباحث آموزشی در کنار آموزش قرآن

این مربی قرآن کریم با بیان اینکه فعالیت در خانه قرآن امام هادی(ع) را به عنوان یک کار خیرخواهانه و بدون چشمداشت مادی پیش می‌برد، افزود: این فعالیت در وهله اول، گامی در جهت خودسازی خودم است تا هر هفته با مطالعه و علم‌افزایی در جلسه حضور پیدا کنم و مطالبی را به بانوان ارائه دهم.

وی افزود: در مباحثی نظیر آموزش مهارت‌ها و سبک زندگی، مسائل روانشناسی، تربیت فرزند، همسرداری و ... از افراد متخصص برای برگزاری کلاس‌های آموزشی دعوت می‌شود که خوشبختانه این جلسات با استقبال خوب بانوان مواجه هستند.

محمودی تصریح کرد: جلسه هفتگی این خانه قرآن در روزهای چهارشنبه برگزار می‌شود و علاوه بر آموزش مباحث گوناگون قرآن کریم، مطالب متنوعی از قبیل مبانی قرآنی، روایات کاربردی، اذکار، سخنان بزرگان، خاطرات و وصیت‌نامه‌های شهدا و ... به بانوان ارائه می‌شود، ضمن اینکه در روزهای پنج‌شنبه قرائت یک جزء قرآن کریم و ختم صلوات و ... در دستور کار قرار دارد و همگی تلاش می‌کنیم یکدیگر را به سمت معنویت هل بدهیم.

افتتاح صندوق خیریه و اعطای وام به قرآن‌آموزان

مدیر خانه قرآن امام هادی(ع) در تشریح یکی از فعالیت‌های این خانه قرآن که با کمک پایگاه بسیج اجرا می‌شود، گفت: برای جذب بیشتر افراد به کلاس، با همت یک بانوی خیر و مشارکت بانوان قرآن‌آموز یک صندوق خیریه برای اعطای وام افتتاح شده است و افرادی که مشکل مالی دارند، استقبال خوبی از این طرح داشتند و جذب فراگیری قرآن نیز شده‌اند.

محمودی بیان کرد: در ابتدای کار، تبلیغات گسترده‌ای برای جذب قرآن‌آموز در سطح منطقه منظریه داشتیم اما در حال حاضر به دلیل شناخته شدن، نیازی به این تبلیغات نیست و بانوان مشارکت منظم و مستمری دارند، ضمن اینکه محدود بودن فضا، سبب شده است نتوان دامنه کار را گسترش داد.

مشکلات خانه قرآن امام هادی(ع)

وی در خصوص مشکلات خانه قرآن امام هادی(ع)، گفت: نبود فضای مناسب مهم‌ترین مشکل است، گرچه فعالیت در فضای معنوی مسجد لطف و زیبایی خاص خودش را دارد اما برای برپایی کلاس آموزشی که فضایی عام‌تر می‌طلبد، مناسب نیست، ضمن اینکه در این مسجد به دلیل محدودیت فضا، امکان اختصاص اتاقی مجزا برای آموزش قرآن وجود ندارد.

محمودی یکی دیگر از مشکلات را کمبود تجهیزات و امکانات سخت‌افزاری برشمرد و تصریح کرد: به عنوان مثال برای گرفتن عکس از فعالیت‌ها و تهیه مستندات ناچار هستیم از گوشی همراه شخصی استفاده کنیم که گاه با اعتراض بانوان مواجه می‌شویم.

این فعال قرآنی استان در پایان در خصوص آرزویش برای فعالیت‌های قرآنی، گفت: امیدوارم تمام آنچه به بانوان ارائه می‌شود، به ویژه در فضای جنگ نرم امروز دشمن به زودی جامه عمل بپوشند.

 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی