جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳، ۰۵:۲۰ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

شرکت 30 نفر در دوره تطبیق طرح «استعدادهای درخشان قرآنی »چهارمحال و بختیاری

 ستاد استان

شرکت 30 نفر در دوره تطبیق طرح «استعدادهای درخشان قرآنی »چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از شرکت 30 نفر در  دوره تطبیق طرح «استعدادهای قرآنی» در استان خبرداد.

 محسن تقی پور، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح استعدادهای درخشان قرآنی را نوجوانان نخبه کشور تشکیل می‌دهند که سالیانِ سال در حوزه تلاوت متبحّر شده‌اند که امسال این طرح وارد فصل جدیدی شده است.

وی درباره برگزاری دوره جدید از طرح «استعدادهای درخشان قرآنی کشور سازمان دارالقرآن کریم»، اظهار کرد: این دوره وارد فصل جدیدی شده است و امسال از میان افرادی که در طول سه سال گذشته در دوره تقلیدی کار می کردند، 30 نفر ما را همراهی می کنند.

 وی با  اشاره به برگزاری جلسه  توجیهی این طرح در روز پنجشنبه سوم مرداد،ادامه داد: در پایان دوره سه ساله  گذشته ، آزمون هایی را با حضور شرکت کنندگان برگزار کردیم و در اردوهای آموزشی، غربال گری انجام دادیم و اکنون همان طور که اشاره داشتم 30 نفر در دوره جدید طرح استعدادهای درخشان قرآنی استان حضور دارند. 

 تقی پورتصریح کرد: در دوره جدید طرح وارد فاز تطبیق شده است که برای این فاز هم پیش بینی سه ساله داریم، در این راستا برای توجیه مدرسان استانی پنجشنبه و جمعه ، ۱۳ و ۱۴ تیرماه در سازمان دارالقرآن کلاس های توجیهی و آموزشی برای مدرسان برگزار شد.

وی اضافه کرد: وقتی که قاری قرآن در سطح تقلید باشد به این معنا است که فقط آن قطعات تقلیدی را مثل استادِ الگو می خواند، اما در تطبیق، قاری بر اساس معلومات و محفوظاتی که در دوره تقلید داشته می تواند بخش های دیگر قرآن را از نظر صوت و لحن و تجوید پیاده سازی کند.

 تقی پور گفت: شرکت کنندگان به صورت هفتگی نزداساتید دوره جمع می شوند و در کنار این برنامه، اردوهای استانی نیز در برنامه ها پیش بینی شده که طی این اردوهای چندروزه، استادان در قالب کارگاه با شرکت کنندگان کار می کنند. همچنین در پایان سال هم آزمون هایی گرفته می شود که تقریبا معادل آزمون های سطح پنج سازمان دارالقرآن است.

 وی با اشاره به اینکه دوره استعدادهای درخشان قرآنی استان در شهرستان های شهرکرد و بروجن اجرا می شود، افزود: برای اجرای موفق این مرحله از طرح استعدادهای قرآنی، برای هر کلاس 15نفره نیاز به دو مدرس استانی است که یک مدرس صوت و لحن و یک مدرس تجوید  را تدریس می کند

رئیس اداره امور قرآنی ادامه داد: کلاس ها به صورت هفتگی (یک روز  درهفته) در طول سال ( 33 هفته) برگزار می شود و علاوه بر کلاس ها، دوره های کوتاه مدتی با اعزام اساتید کشوری به استان نیز برگزار می شود.

وی تصریح کرد: برای تکمیل امر آموزش ارتباط قرآن آموزان طرح با اساتید کشوری از طریق ارسال فایل صوتی در فضای مجازی نیز در نظر گرفته شده است.  

تقی پور با اشاره به  مهارتی بودن این مرحله و توجه مدرسان دوره به کارگاهی بودن کلاس و کار عملی  در مورد منابع این طرح گفت: در بخش تجوید کتاب «حلیه القرآن» نوشته سیدمحسن موسوی بلده و یا کتاب «دانش تجوید» نوشته محمدرضاستوده نیا به عنوان منبع درسی مدرس و قرآن آموز درنظر گرفته شده است.

وی افزود: در بخش صوت و لحن جزوه آموزشی در اختیار مدرسان طرح قرار گرفته و به عنوان منبع آموزشی لحاظ می شودو علاوه بر این، تقلید از فایلهای قرائت قراء مشهور و الگو نیز همچنان در دستور کار مدرسان قرار دارد و کتاب«طرحی برای زندگی» نوشته علیرضا لطفی  محتوای«سبک زندگی» این دوره است.    

تقی پور در پایان گفت: در دوره استعدادهای درخشان قرآنی، بنا را بر این گذاشتیم که در پایان سال اول تطبیق، آموزه های معادل آزمون سطح پنج قرائت از افراد گرفته شود و به کسانی که قبول می شوند، گواهینامه اعطاء شود.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی