شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۷:۵۸ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

برگزاری جلسات کرسی تلاوت توسط موسسات قرآنی چهارمحال و بختیاری

 ستاد استان

برگزاری جلسات کرسی تلاوت توسط موسسات قرآنی چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: کرسی های تلاوت در راستای نهادینه کردن فرهنگ قرآن خوانی و معطر کردن فضای قرآنی شهر توسط موسسات قرآنی استان برگزار می شوند

محسن تقی پور، رئیس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری هدف از برپایی کرسی‌های تلاوت را توسعه و ترویج فرهنگ قرآن در کار و زندگی و انس با قرآن و نهادینه کردن فرهنگ قرآن‌خوانی و استماع قرائت قرآن و معطر کردن فضای قرآنی شهر عنوان کرد.
وی اظهار کرد: طرح برپایی کرسی تلاوت از طرح‌های موفق سازمان دارالقرآن الکریم است و در استان چهارمحال و بختیاری نیز هرساله این طرح به همت  اداره امور قرآنی استان و با همکاری موسسات و مراکز قرآنی در مساجد برگزار می شود.  
تقی پور تصریح کرد: درنیمه نخست  سال‌جاری 4جلسه کرسی تلاوت توسط موسسه نورالثقلین و فاطمه الزهرا(س) بروجن و  نورالمهدی شهرکرد برگزار شد.
رئیس اداره امور قرآنی استان یکی دیگر از اهداف مهم برپایی کرسی‌های تلاوت را ارتقاء سطح علمی قراء استان دانست و گفت: ایجاد زمینه به منظور تدبر در قرآن از طریق قرائت زیبا توأم با استماع ترجمه و تفسیر از دیگر اهداف این طرح قرآنی است.

وی در خصوص اجرای این طرح افزود: هر کرسی تلاوت شامل 59جلسه هفتگی تلاوت قرآن کریم است و هر مرکز قرآنی که میزبان برگزاری کرسی تلاوت است بمدت 59 هفته در یک روز و ساعت مشخص بصورت هفتگی، یک جلسه تلاوت قرآن کریم را برگزار می کند

تقی پور ادامه داد:  در هر یک از جلسات کرسی تلاوت قرآن کریم، یک مجری و یا سخنران توانمند، مفاهیم، نکات و پیامهای مختلف آیاتی که قرار است تلاوت شود را بصورت مختصر و مفید بیان می کند و پس از آن یکی از قراء ممتاز استانی، آیات مربوطه را تلاوت می نماید.

رئیس اداره امور قرآنی استان بیان کرد:  با برگزاری این طرح در شش ماهه نخست امسال، حداقل263 قرائت در سطح استان اجرا شد  که امید است تلاوت آیات روح بخش کلام الله مجید به همراه مفاهیم آن موجب انس بیشتر مردم با قرآن و مفاهیم قرآنی شود.

وی با اشاره به اینکه طرح کرسی تلاوت وپژه خواهران در سال گذشته و نیمه نخست سال جاری در اداره امور قرآنی استان برگزارمی شد، افزود: در سال گذشته در پی درخواست قاریان خواهر شهرستان شهرکرد یک کرسی تلاوت  در اداره امور قرآنی برگز ار می شد که امید داریم با همت قاریان خواهر استان شاهد گسترش این جلسات باشیم.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی