پنجشنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳، ۰۵:۳۱ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

اجرای هشت عنوان برنامه در راستای توسعه حفظ قرآن کریم توسط اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری

 ستاد استان

اجرای هشت عنوان برنامه در راستای توسعه حفظ قرآن کریم توسط اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ا ز اجرای هشت عنوان برنامه در راستای توسعه حفظ قرآن کریم توسط این اداره خبر داد.

 محسن تقی پور رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت:  تربیت حافظان قرآن کریم همواره از تاکیدات مقام معظم رهبری است و ما نیزامسال برای تربیت حافظان قرآن آموزش های متنوعی در نظر گرفته ایم زیرا حفظ قرآن کریم سرمایه ارزشمندی است و هرکس قرآن را حفظ کند خواه ناخواه هم قرائتش خوب می شود و هم بر روی آیات قرآن تدبر می کند.

 تقی پور با اشاره به این که برنامه های حفظ  اداره امور قرآنی توسط موسسات و خانه های قرآنی اجرا می شوند، افزود:  معانی والای قرآن کریم ابتدا به ذهن، سپس به قلب و بعد به تمامی جوارح انسان رسوخ پیدا کند و تنها از این طریق است که انسان می تواند به درجه حامل برسد.

 رئیس اداره امور قرآنی گفت:ایمان به قرآن بسیار حیاتی است و اگر می خواهیم عالم بی عمل نباشیم باید یک برنامه اصولی برای تربیت نسل جوان قرآنی داشته باشیم و البته می دانیم که تهیه برنامه های کامل این چنینی بسیار سخت خواهد بود ولی این بستگی به همت مدیران مراکز قرآنی دارد.

وی افزود:  برای امسال  هشت عنوان برنامه در راستای توسعه  حفظ قرآن کریم در نظر گرفته ایم که چهار مورد آن  در شش ماه نخست  اجرا شد و 381 نفر تحت تعلیم این آموزش ها قرارگرفتند.

تقی پور افزود: آموزش های حفظ نیمه نخست سال 98 در قالب حفظ جزء سی ام قرآن، حفظ تخصصی، برگزاری همایش تخصصی حافظان و آموزش حفظ سور منتخب بود .

وی ادامه داد: حمایت از تربیت حافظان 3جزء و 5 جزء ، آموزش حفظ کل قرآن کریم، برگزاری جلسات ثابت حفظ محوری  از دیگر برنامه های مربوط به توسعه حفظ قرآن کریم است که تا پایان  امسال  از طریق موسسات و  خانه های قرآن اجرا می شوند.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی