شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۹:۴۵ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

شرکت 117 نفر در دوره های تربیت نیروهای متخصص آموزش قرآن در چهارمحال و بختیاری

 ستاد استان

شرکت  117 نفر در دوره های تربیت نیروهای متخصص آموزش قرآن در چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از شرکت 117 نفر  در شش ماهه نخست سال 98 در دوره های تربیت نیروهای متخصص آموزش قرآن کریم در این استان خبر داد.

محسن تقی پور رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشار به اینکه در علوم قرآنی چگونگی تعلیم روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، طریقه حفظ قرآن، آموزش بخش‌های تخصصی قرائت قرآن شامل صوت و لحن، وقف و ابتدا، شیوه‌های بیان مفاهیم قرآن کریم و... امری بسیار ضروری است، افزود: در شش ماهه نخست سال 98 پنج دوره تربیت نیروی متخصص آموزش قرآن کریم در استان برگزارشد.

وی در ادامه با بیان اینکه 117 نفر در این پنج دوره تخصصی شرکت کردند، گفت: از این تعداد 81نفر برادر36 نفر خواهر بودند.

تقی پور افزود: 2  دوره آموزشیاری روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در نیروی انتظامی استان برگزار شد و 55 نفر در این دوره ها شرکت کردند و یک دوره آموزشیاری روخوانی و روانخوانی در  سپاه استان شهرکرد برگزار شد که در این دوره نیز 26 نفر شرکت کردند.

رئیس اداره امور قرآنی استان ادامه داد: یک دوره تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم نیز در موسسه نورالثقلین فارسان  برگزار شد که 16نفر  خواهر در این دوره شرکت کردند.

 وی گفت: بی‌تردید قرآن کریم کتاب زندگی و برای همگان قابل استفاده است و هرکس به فراخور سطح فهم و اقتضائات سنی و علمی خود می‌تواند از آن بهره‌مند شود. بر همین اساس کودک مسلمان نیز باید در فضایی آکنده از مهر و محبت و آمیخته با آموزه‌های قرآنی زندگی خود را آغاز کرده و به شیوه‌ای حساب شده و با ظرافت و دقت‌های لازم مطابق با الگوهای رفتاری به ویژه با نقش‌آفرینی مؤثر خانواده، در فرآیندی تدریجی با قرآن کریم آشنا و مأنوس شود.
تقی‌پور ادامه داد: زمینه‌سازی برای تحقق این مهم از هنگامی آغاز می‌شود که هنوز فکر و ذهن کودک دستخوش هجمه فرهنگ ضددینی و اخلاقی قرار نگرفته باشد، در این صورت ذهن و جان او با آموزه‌های قرآنی متناسب با سطح فهم و نیاز کودک آشنا و مأنوس گشته و او را در برابر مخاطرات آینده ایمنی می‌بخشد.
وی افزود: در همین راستا اداره امور قرآنی استان با همکاری تبلیغات اسلامی شهرستان کوهرنگ در نیمه نخست سال 98 یک دوره تربیت مربی آشنایی و انس کودکان با قرآن ویژه کودکان ۴ تا ۶ سال در کوهرنگ برگزار نمود که20 نفر خواهر در این دروره شرکت کردند.
تقی‌پور بیان کرد: این دوره در ۱۳۰ ساعت آموزشی برگزارشد که ۵۶ ساعت به صورت حضوری و ۷۴ ساعت به صورت غیرحضور ی بود.

 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی