پنجشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۸:۲۹ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

راه اندازی بانک اطلاعات قرآنی در چهارمحال و بختیاری ضروری است

 ستاد استان

راه اندازی بانک اطلاعات قرآنی در چهارمحال و بختیاری ضروری است

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه راه اندازی بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی در استان ضروری است، گفت: تشکیل این بانک سبب می شود تا در مواقع نیاز به اطلاعات دقیقی از شمار فعالان قرآنی و برنامه های قرآنی به آسانی دسترسی داشت.

محسن تقی پور رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: هم اکنون اطلاعات دقیقی از فعالان قرآنی در حوزه‌های مختلف وجود ندارد.

وی افزود: این در حالی است که با راه‌انداری بانک جامع اطلاعات نیروهای قرآنی می‎تواند کمک به سزایی در ساماندهی و استفاده هر چه بیشتر از استعدادهای این استان در راستای آموزش، ترویج و معرفی قرآن کریم و مکتب ناب اهل بیت(ع) داشته باشد.

تقی پور با اشاره به اینکه تشکیل بانک جامع اطلاعات قرآنی سبب می شود تا در مواقع نیاز به اطلاعات دقیقی از شمار فعالان و برنامه های قرآنی در دسترس باشد، تصریح کرد:  با تاسیس این بانک اطلاعات  حافظان، قاریان، گروه‌های توحید خوانی، محققان، مدرسان، داوران، پیشکسوتان،ممتحنین،هنرمندان و دیگر افردای که به نحوی در استان فعالیت قرآنی انجام می دهند، وارد این سامانه می شوند.

رئیس اداره امور قرآنی استان، خاطرنشان کرد: اطلاعات این بانک در ساماندهی، برنامه‌ریزی و بهره‌مندی از همه‌ نیروهای استان برای برگزاری کلاس‌های آموزشی و مسابقات قرآنی، اعزام فعالان قرآنی به مراحل کشوری، ترویج مباحث قرآنی و دیگر اقدامات کمک بسیاری می‎کند.

وی با اشاره به اینکه،بانک جامع اطلاعات قرآنی ستون و محور تمام فعالیتهای قرآنی استان است ادامه داد:  برای راه اندازی این بانک نیاز به همکاری و همفکری تمام ارگان ها و سازمان ها هستیم .

تقی پور  گفت: برای انجام هرکاری اطلاعات پایه مورد نیاز است. اگر آمار منسجمی از دوره‌های آموزشی، افراد شرکت کننده و دوره‌های تخصصی داشته باشیم می‌تواند پایه ای برای برگزاری دوره‌های آتی باشد تا در برنامه ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های خود در آینده نتیجه گیری کنیم که در کدام عرصه نیاز ما رفع شده و نیاز به سرمایه گذاری کمتری است و کدام عرصه نیازمند توجه و سرمایه گذاری بیشتر است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر آمارها تنها به صورت حدسی ارائه می‌شوند، اما اگر آمار اقدامات صورت گرفته را در اختیار داشته باشیم برنامه ریزی برای اقدامات بعدی تسهیل می‌شود.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی