جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳، ۰۳:۵۵ ق.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

نشست هم اندیشی مسئولین و فعالان قرآنی چهارمحال و بختیاری به همت ادره امور قرآنی تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد.

 ستاد استان

نشست هم اندیشی مسئولین و  فعالان قرآنی چهارمحال و بختیاری به همت ادره امور قرآنی تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد.

نشست هم اندیشی مسئولین و  فعالان قرآنی چهارمحال و بختیاری به همت ادره امور قرآنی تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد.

 

«نشست هم اندیشی  فعالان قرآنی چهارمحال و بختیاری» با حضور مسئولین مربوطه 7 شهریور در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزارشد.

در این نشست صمیمی قرآنی؛ متولیان قرآنی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، رئیس جهاددانشگاهی معاونت فرهنگی سپاه، نماینده نیروی انتظامی، نماینده فرهنگ و ارشاد اسلامی،رئیس اداره امور قرآنی اوقاف، رئیس اداره امور قرآنی آموزش و پرورش، مدیرعامل اتحادیه موسسات مردمی فجر،  نماینده فرهنگی دفتر ولی فقیه در استان ،جمعی از اساتید، مدرسان و فعالان قرآنی استان  به میزبانی اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اتشکیل  شده بود حضور پیدا کردند.

در این جلسه متولیان قرآن به ارائه نظرات و پیشنهادات جهت ارتقای فعالیت‌های قرآنی استان پرداختند و هم چنین نقاط ضعف و قوت فعالیت‌های قرآنی استان، اجرای برنامه مشترک قرآنی در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت.

رییس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان با تاکید بر ضرورت اجرای برنامه مشترک در زمینه فعالیت‎های قرآنی گفت: به منظور تعالی فرهنگ قرآنی در استان و استفاده از نقطه نظرات فعالان قرآنی این نشست برگزار شد.

تقی پور   با اشاره به ضرورت راه اندازی بانک جامع اطلاعات قرانی استان، گفت: برای انجام هرکاری اطلاعات پایه مورد نیاز است. اگر آمار منسجمی از دوره‌های آموزشی، افراد شرکت کننده و دوره‌های تخصصی داشته باشیم می‌تواند پایه ای برای برگزاری دوره‌های آتی باشد تا در برنامه ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های خود در آینده نتیجه گیری کنیم که در کدام عرصه نیاز ما رفع شده و نیاز به سرمایه گذاری کمتری است و کدام عرصه نیازمند توجه و سرمایه گذاری بیشتر است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر آمارها تنها به صورت حدسی ارائه می‌شوند، اما اگر آمار اقدامات صورت گرفته را در اختیار داشته باشیم برنامه ریزی برای اقدامات بعدی تسهیل می‌شود.

تقی پور با اشاره به اینکه،بانک جامع اطلاعات قرآنی ستون و محور تمام فعالیتهای قرآنی استان است و مانع موازی کاری می شود ادامه داد:  برای راه اندازی این بانک نیاز به همکاری مالی و فکری تمام ارگان ها و سازمان ها هستیم .

 رئیس اداره امور قرآنی استان افزود: امسال برای نخستین بار و با هدف شناسایی افراد مستعد و دارای ظرفیت در زمینه داوری در رشته حفظ قرآن، با بهره‌مندی از  و برای آشنایی با فنون و مهارت‌های عمومی و اختصاصی داوری و شیوه‌های داوری این دوره برگزار می شود.

 در ادمه این نشست  حجت الاسلام و المسلمین طاهری،مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به آیه 22 سوره ذاریات   و اینکه رزق هر فرد در آسمان ها و دست خداست افزود: پیامبر اکرم که محور  اتصال به عالم ملکوت است بهترین الگو برای استفاده و احساس نیاز همیشگی به قرآن است. 

وی ادامه داد: احساس نیاز به قرآن باعث حرکت میدانی می شود  و اگر در جایی کار ما موفق  نیست اتصال ما به قرآن عمیق نیست .

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: مبنای فعالیت های  قرآنی در استان باید سند راهبردی توسعه فعالیتهای قرآنی باشد و ولی این سند نیاز به نقشه عملیاتی دارد.

 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی