چهارشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۸:۴۵ ب.ظ

پيشنهاد سردبير

پربحث ترين ها

پربازديدها

۰

شروع دوره جدید طرح استعدادهای درخشان قرآنی در چهارمحال و بختیاری

 ستاد استان

شروع دوره جدید طرح استعدادهای درخشان قرآنی در چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات  اسلامی چهارمحال و بختیاری با  اعلام شروع دوره جدید طرح استعدادهای درخشان قرآنی با محوریت تطبیق، گفت: این دوره وارد فصل جدیدی شده و از میان افرادی که در سه سال گذشته در دوره تقلیدی کار می‌کردند 30 نفر در دوره جدید طرح شرکت می‌کنند.

محسن تقی پور ، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، درباره برگزاری دوره جدید از طرح «استعدادهای درخشان قرآنی کشور سازمان دارالقرآن کریم»، اظهار کرد: این دوره وارد فصل جدیدی شده است و امسال از میان افرادی که در طول سه سال گذشته در دوره تقلیدی کار می کردند، 30 نفر ما را همراهی می کنند.

 وی با  اشاره به برگزاری جلسه  توجیهی این طرح  در روز پنجشنبه سوم مرداد، ادامه داد: در پایان دوره سه ساله  گذشته ، آزمون هایی را با حضور شرکت کنندگان برگزار کردیم و در اردوهای آموزشی، غربال گری انجام دادیم و اکنون همان طور که اشاره داشتم 30 نفر در دوره جدید طرح استعدادهای درخشان قرآنی استان شرکت می کنند.

 تقی پورتصریح کرد: در دوره جدید طرح وارد فاز تطبیق شده است که برای این فاز هم پیش بینی سه ساله داریم، در این راستا برای توجیه مدرسان استانی پنجشنبه و جمعه ، ۱۳ و ۱۴ تیرماه در سازمان دارالقرآن کلاس های توجیهی و آموزشی برای مدرسان برگزار شد.

وی اضافه کرد: وقتی که قاری قرآن در سطح تقلید باشد به این معنا است که فقط آن قطعات تقلیدی را مثل استادِ الگو می خواند، اما در تطبیق، قاری بر اساس معلومات و محفوظاتی که در دوره تقلید داشته می تواند بخش های دیگر قرآن را از نظر صوت و لحن و تجوید پیاده سازی کند.

 تقی پور تاکید کرد: بنابر این، شرکت کنندگان به صورت هفتگی نزداساتید دوره جمع می شوند و در کنار این برنامه، اردوهای استانی نیز در برنامه ها پیش بینی شده که طی این اردوهای چندروزه، استادان در قالب کارگاه با شرکت کنندگان کار می کنند. همچنین در پایان سال هم آزمون هایی گرفته می شود که تقریبا معادل آزمون های سطح پنج سازمان دارالقرآن است.

 وی خاطرنشان کرد: در دوره استعدادهای درخشان قرآنی، بنا را بر این گذاشتیم که در پایان سال اول تطبیق، آموزه های معادل آزمون سطح پنج قرائت از افراد گرفته شود و به کسانی که قبول می شوند، گواهینامه اعطاء شود.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی